Kundtjänst

Ring oss

Mån-fre 08-18. Lör-sön stängt
033-10 85 00

Maila oss

fraga.ktj@halens.se

Vår kundservice är öppen alla helgfria vardagar 8 – 18 (Lör-sön stängt). Vi hjälper dig gärna att ta emot dina beställningar samt med frågor rörande ditt köp, leverans, fakturor, returer, reklamationer med mera. Konto- och fakturafrågor besvaras vardagar mellan 8-17.

Gå till vår kundtjänstsida

HANDLA SOM VANLIGT! LÄTT ATT RETURNERA! ÅNGERRÄTT 14 DAGAR!                                 

Varför stänger vi ner Halens: Orsaken till nedläggningsbeslutet är dels den ökande konkurrensen från andra länder och att företagets försök att modernisera och stärka varumärket parallellt med den tidiga övergången till e-handel inte har gett tillräcklig effekt. Styrelsen har därför beslutat att fasa ut Halens som varumärke under 2017. Våra systersiter, www.cellbes.se och www.bubbleroom.se, kommer vi fortsatt att satsa på och du som kund är mer än välkomna att handla där istället. Du kommer bland annat fortsatt att hitta Happy Holly på deras siter.

Om något är trasigt: Är en vara felaktig eller skadad, kontakta oss så att vi tillsammans kan lösa problemet. 

Garanti: Du har alltid full reklamationsrätt i upp till 3 år. Kontakta Kundtjänst snarast om varan är felaktig eller skadad. Bifoga gärna retursedeln.

Få pengar tillbaka: Sker så snart returen mottagits, dock senast inom 14 dagar. Är du faktura- eller kontokund gottskrivs ditt konto. Är du postförskottskund sker återbetalning via SUS (Swedbanks utbetalningssystem). Har du använt ett betalkort så återbetalas pengarna till ditt kort. Ångrar du hela köpet återbetalas även fraktavgift och ev. postförskottsavgift.

Kredit-och fakturakunder: Kunder som har kredit/betalar via faktura kommer kunna fortsätta att köpa på kredit fram till stängning, fakturor kommer att utfärdas efter stängning precis som vanligt.

Retur/Reklamation: Sänd tillbaka varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Returnera samtliga delar, även om de skulle vara trasiga. Bifoga retursedeln och ange gärna returorsak. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas. 

Är varan inte i väsentligt oförändrat skick kan avdrag för ev värdeminskning göras på returbeloppet. Utnyttjas retur/bytesrätten debiteras returfrakten (f.n. 55 kr) i efterhand om du valt att använda retursedel. Om en vara är felaktig eller felexpedierad, så betalar vi returfrakten. Vid byte eller retur står du för transportrisken. Spara alltid garanti/följesedeln tills returen är avklarad, där står ditt returkollinummer, som skall används vid eventuell reklamation. Om du beställer fler varor än en och inte returnerar alla, betalar vi inte tillbaka expeditionsavgiften eller ev. postförskott då avgifterna är samma oavsett antal varor som beställts.

Ångerrätt: Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att orderbekräftelse och varor mottagits. Det gör du genom att inom ångerfristen (14 dagar) lämna eller sända oss ett meddelande att du önskar utnyttja ångerrätten. Sänd sedan tillbaka varan senast inom 14 dagar ifrån det att du meddelat oss att du önskat nyttja din ångerrätt. Du kan även ångra ditt köp om en/flera varor blir restnoterade eller får nytt leveransbesked. Kontakta i så fall kundtjänst. Ångrar du köpet utan att hämta ut leveransen måste du meddela Kundtjänst.

Outlöst paket: Om du inte hämtar ut leveransen och ej heller meddelar Kundtjänst att du önskar utnyttja ångerrätten, debiteras expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader, f.n. totalt 150 kr.

Vem kontaktar man: Halens kundtjänst Mån-fre 08-20 – 033-108500