Kundtjänst

Ring oss

Mån-fre 08-18. Lör-sön stängt
033-10 85 00

Maila oss

fraga.ktj@halens.se

Vår kundservice är öppen alla helgfria vardagar 8 – 18 (Lör-sön stängt). Vi hjälper dig gärna att ta emot dina beställningar samt med frågor rörande ditt köp, leverans, fakturor, returer, reklamationer med mera. Konto- och fakturafrågor besvaras vardagar mellan 8-17.

Gå till vår kundtjänstsida
Trygg E-handel

Halens vill skapa trygghet för kunderna

"Trygg e-handel" som är en del av Svensk Digital Handel, är en kvalitetsstämpel som visar att företaget är ett e-handelsföretag, som ställer höga krav på sin webbplats och som vill driva e-handeln framåt i en positiv riktning. Avsikten med "Trygg e-handel" är att skapa klara, enkla och gemensamma riktlinjer för vad som gäller vid e-handel – både för konsument och för e-handlare.

Bättre och säkrare handel på nätet för dig som konsument och e-handlare

Syftet med "Trygg e-handel" är att skapa tydligare, enklare och enhetligare riktlinjer för vad som gäller vid e-handel – både för dig som konsument men även för e-handlaren.

Målsättningen är att få ännu fler nöjda e-handelskonsumenter och uppmuntra fler företag att ställa sig bakom "Trygg e-handels" riktlinjer för att därmed främja e-handelns utveckling.

Krav som ställs på godkända återförsäljare

  1. Företagsuppgifterna skall vara tydliga och lätta att hitta
  2. Lätt att se vad totalkostnaden blir och hur länge ett erbjudande gäller
  3. Tydlig info om leveranstider och återbetalningsvillkor
  4. Tydlig garanti-information
  5. Ångerrätt med rätt att kontrollera produkten
  6. Tydlig info om reklamationsrutiner samt alltid följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer
  7. Alltid manualer på svenska om produkten kräver det
  8. Aldrig försäljning till minderåriga
  9. Företaget har en finansiell stabilitet
  10. Företaget har säkra betalningslösningar

För mer information besök www.tryggehandel.se