Kundtjänst

Ring oss

Mån-fre 08-18. Lör-sön stängt
033-10 85 00

Maila oss

fraga.ktj@halens.se

Vår kundservice är öppen alla helgfria vardagar 8 – 18 (Lör-sön stängt). Vi hjälper dig gärna att ta emot dina beställningar samt med frågor rörande ditt köp, leverans, fakturor, returer, reklamationer med mera. Konto- och fakturafrågor besvaras vardagar mellan 8-17.

Gå till vår kundtjänstsida

Leveransinformation

Information om uppskattad leveranstid för varje produkt ser du jämte köpknappen på produktsidan.


Leverans till uthämtningsställe

Mindre paket som väger under 20 kg levereras till närmaste utlämningsställe, de flesta utlämningsställen har öppet 7 dagar i veckan. För så snabb avisering som möjligt fyll i ditt mobilnummer i kassan så blir du aviserad via SMS, annars sker aviseringen med brev.

Hemleverans- få dina varor levererade ända fram till dörren!

Mot en extra avgift kan också mindre paket levereras direkt hem till dig. Hempaket lämnas ut till mottagaren eller till personligt ombud mot uppvisande av legitimation. Personligt ombud visar bådas legitimation. Varorna levereras fram till 17.00 helgfri vardag. Du aviseras via sms och kan välja dag och tid för leveransen med ett leveranstidsfönster på 2-3 timmar. Tjänsten gäller för leveransadresser i Sverige.

Hemleverans av tyngre och skrymmande paket

Tyngre och skrymmande paket levereras direkt hem till dig. Leverans sker helgfria vardagar under dagtid och du blir aviserad om leveransdag och tidsintervall som du behöver vara tillgänglig för leverans. Om den aviserade dagen inte passar kan du vid aviseringen boka en annan dag. Leverans sker till markplan/tomtgräns, inbärning ingår ej.

Leveranstid

Varor skickas från vårt lager inom 2-4 arbetsdagar och bör vara hos dig inom 3-5 arbetsdagar då fraktbolagens sändningstider varierar beroende på bostadsort.

Leveranstid för varor som inte ligger på vårt lager, finner du på orderbekräftelsen. Denna beräknas utifrån det datum som leverantör lovat leverans av produkter till vårt lager. Vid eventuell försening kommer vi att kontakta dig och du har även rätt att häva köpet. Vår kundtjänst (033-108500) hjälper dig gärna om du har frågor angående leveranstid eller undrar om specifika produkter. Beställningar som skickas till ett utlämningsställe måste hämtas inom 2 veckor.

SMS-Avisering

  • Du får ett SMS när ditt paket finns att hämta
  • Du behöver inte hem och hämta din avi
  • Spara tid - hämta ditt paket på hemvägen
  • Kostnadsfri service
  • Uppge ditt mobilnummer när du gör din beställning via telefon, brev eller internet

Frakt och expeditionsavgifter

  • Normalpaket till utlämningsställe 55 kr per beställning
  • Skrymmande samt tyngre produkter 95 kr per produkt
  • Postförskottsavgift vid leverans till utlämningsställe 50 kr
  • Avgift vid outlösta returer från utlämningsställe 150 kr

Om din beställning levereras i flera olika leveranser betalar du självklart enbart en avgift.